Recept på marinader

Jag hade lovat mig själv att jag skulle till gymmet idag. Men efter en mgrän atack så är jag helt utslagen så jag ska gå och lägga mig. men innan det så ska jag ge er en riktigt god recept på marinad till grillad kyckling och till grillad lax som jag gorde till idag. Vi var nämligen hos svärmor idag och grillade.



Marinad till grillad kyckling
1dl oliv olja
1dl sesam olja
1dl paprika pulver
1dl grill krydda
1dl mix av svart, vit, rose` peppar
1dl salt
1dl rosmarin
massor av vitlök

Marinera i 24 timmar.




Marinad till grillad lax
oliv olja
salt
citron peppar
honung

Marinera ca 5 timmar. Grilla 3 min på varje sida, annars blir det tort.




Det var super mumsigt!!!

Snusa gott zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.



// Nikki





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0